In verband met het vieren van ons 25-jarig jubileum is het museum op zaterdag 18 mei gesloten voor publiek. We zien u graag een andere keer!

Plus Vlaar Kidsweek 16 t/m 20 oktober 2023

Voor de herfstvakantie heeft Boerderijmuseum ‘de Bovenstreek’ weer een geweldig mooi programma in elkaar gezet!
Samen met Plus Vlaar uit Oldebroek (voorheen de COOP) is er van maandag 16 tot en met vrijdag 20 oktober 2023 weer de Kidsweek voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar. Deze week kunnen zij gratis het museum bezoeken en deelnemen aan alle activiteiten (alleen onder begeleiding van een betalende volwassene, entree € 5,50, Museumkaart geldig). Van 12.30 tot 13.30 uur kan er iedere dag geluncht worden. Er is van alles verkrijgbaar: o.a. soep, patat, krentenwegge en diverse belegde broodjes. De laatste jaren is de Kidsweek een hit in het Boerderijmuseum. In deze week wordt het museum altijd goed bezocht door opa’s en oma’s met de kleinkinderen of ouders die een dagje uit willen in de vakantie. Jong en oud vermaken zich dan ook prima. Daarom staan er ook dit jaar weer leuke activiteiten op het programma (zie voor uitgebreide informatie onze website: www. Boerderijmuseum.nl). Elke dag zijn er weer andere activiteiten, passend bij het thema van die dag.

Openingstijden deze week:
Van 10.30 uur tot 12.30 uur activiteiten
Van 12.30 uur tot 13.30 uur lunch
Van 13.30 uur tot 15.30 uur activiteiten

Maandag 16 oktober = Boerderijdag
Dinsdag 17 oktober = Programma Goed Bezig
Woensdag 18 oktober = Workshop-dag en Bingo
Donderdag 19 oktober = Bakdag m.m.v. Jan Spannenberg (Heel Holland Bakt)
Vrijdag 20 oktober = Dierendag m.m.v. Hella Mentjox (dierenarts)

UITGEBREIDE INFORMATIE:
Maandag BOERDERIJDAG:
Boer Gerrit uit Oosterwolde komt deze dag ons vermaken met zijn verhalen over boeren en blikjes. Ook is de Imkervereniging aanwezig. Er draait een film op de Deel over het boerenleven. Kinderen kunnen pannenkoeken en eitjes bakken. Natuurlijk kunnen ze ook spelen in de hooiberg, zich verkleden als boer of boerin, katten en muizen zoeken, voelen wat er in de voelkist zit.
Dinsdag GOED BEZIG:
Vandaag is een sportieve dag. Goed Bezig Oldebroek heeft een mooi, sportief programma in elkaar gezet. Ook kun je bordspellen doen.
Wil je creatief bezig? Vandaag gaan we een insectenhotel maken van blik!
Woensdag WORKSHOPS EN BINGO:
Vind je het leuk om te leren spinnen, breien, haken of weven? Dat komt goed uit, want op deze dag worden er workshops gegeven. Je mag zelf aan de slag. Dat kan ook bij de pottenbakker die er ‘s middags is.
Om 11.30 uur en 14.30 uur is er in de Schutstal een heuse bingo met geweldig mooie prijzen!
Donderdag BAKDAG:
In samenwerking met de Bakzolder in Oostendorp kan er deze dag worden gebakken. Als gast hebben we Jan Spannenberg uit Zwolle die tweede werd bij Heel Holland Bakt!!!! Samen met hem ga jij je bakkunsten laten zien en neem je iets lekkers mee naar huis! Ook zal er een stand staan van de Bakzolder.
Vrijdag DIERENDAG:
Op vrijdag kun je hondenkoekjes bakken, een vogelhuisje timmeren of pony rijden.Heb je een hond, poes of ander huisdier? Dan kun je vandaag komen om deze gratis te laten ontwormen en ontvlooien. LET OP: Dieren moeten aangelijnd zijn. Ook hebben we deze dag Hella Mentjox te gast. Hella is een alternatieve dierenarts die goede resultaten scoort bij dieren door middel van acupunctuur en homeopathie. Ze heeft gekozen voor een alternatieve behandeling, omdat veel reguliere medicijnen vaak bijwerkingen geven.
Zij heeft een vragenuurtje van 11.00 tot 12.00 en van 14.00 tot 15.00 uur. Dus loop je met vragen over je dier, dan kun je deze dag bij haar terecht.
Er is deze dag een stand van Gardenbroek Diervoeders B.V.

VERDER KAN ER DE HELE WEEK:
– worden geknutseld in de Schutstal;
– staat het skelterparcours van De Groot Buitenspeelgoed tot je beschikking om te skelteren, de jongsten kunnen met loopfietsjes over het parcours;
– buiten met grote blokken worden gebouwd;
– zijn er iedere dag Oud Hollandse spellen, zoals het klompenbord, zaklopen en blikgooien.
– kun je op speurtocht door het museum naar katten en muizen of poten zoeken. Of op zoek naar dierenknuffels (en die kun je winnen!). Maak de speurtocht en zoek het juiste woord. Als je die goed hebt, maak je kans op één van de 13 dierenknuffels.
– mag je spelen in de hooiberg.
– kun je je verkleden als boer of boerin.

Kom de PLUS KIDSWEEK met ons meebeleven!