In verband met het vieren van ons 25-jarig jubileum is het museum op zaterdag 18 mei gesloten voor publiek. We zien u graag een andere keer!

Oldebroeker Museumdag sluit Rotary Kidsweek af

Onder het motto ’dier en vertier’ staan er in de herfstvakantie van maandag 18 t/m vrijdag 22 oktober van 10.00 tot 16.00 uur tal van activiteiten op het programma tijdens de Rotary Kidsweek voor kinderen van 4 t/m 12 jaar. Maandag is de paardendag, dinsdag de vogeldag, woensdag de bijendag, donderdag de kippendag en vrijdag de koeiendag. De activiteitenweek wordt zaterdag 23 oktober afgesloten met de Oldebroeker Museumdag. De bezoekers hebben zaterdag 23 oktober gratis toegang.
Eén van de onderdelen is een kleedjesmarkt en kofferbakverkoop. Een verkoopplek van maximaal vijf vierkante meter kost vijf euro. Aanmelden voor een verkoopplek kan telefonisch via het kantoor van het Boerderijmuseum (0525 63 1457) of per mail: info@boerderijmuseum.nl

Een kleedjesmarkt, kofferbakverkoop en andere activiteiten staan zaterdag 23 oktober op het programma in en rond het Boerderijmuseum

De Oldebroeker Museumdag is een vervolg van de Gelderse Museumdag die ook op de laatste dag van de herfstvakantie gehouden werd. Het Boerderijmuseum heeft daar altijd aan meegewerkt en toen de Gelderse Museumdag ophield te bestaan heeft het Boerderijmuseum de koe bij de horens gepakt met de Oldebroeker Museumdag.

Méér te doen
Naast de kleedjesmarkt en de kofferbakverkoop (er worden ook klederdrachtpoppen, boerenkleding en lappen stof verkocht) vermeldt het programma een aantal activiteiten, zoals historische motoren van Johan van Dijk. Hij heeft meerdere Harleys, een Britse Matchles en een Japanse Lilac die hij die dag showt bij het museum. Johan zegt dat zijn vader ook een liefhebber was van oude motoren en dat hij er min of meer mee opgegroeid is. Oók heeft Johan enkele historische militaire motors.

’t Olde Ploffie
Vanaf 11.30 uur is Solexclub ’t Olde Ploffie uit Nieuwleusen bij het Boerderijmuseum en op de deel is Willem van de Wetering de hele dag vogels aan het prepareren. Bertha van Rijssen gaat kraaltjes rijgen en Martin Muller van milieuvereniging Groentje maakt vogelkastjes. Dit is ook een leuke activiteit voor kinderen. Magda van Norel laat zien hoe je klompen beschildert. Kortom, het Boerderijmuseum heeft zaterdag 23 oktober tijdens de Oldebroeker Museumdag een programma voor jong en oud.