In verband met het vieren van ons 25-jarig jubileum is het museum op zaterdag 18 mei gesloten voor publiek. We zien u graag een andere keer!

Kerstconcert: Kithara en Urker Mannenduo

Gitaarensemble Kithara vertolkt zaterdag 14 december een hoofdrol tijdens het kerstconcert in het Boerderijmuseum in Oldebroek

OLDEBROEK – Samen met het Urker Mannenduo geeft de damesgroep Kithara zaterdagavond 14 december een sfeervol kerstconcert in de Schutstal van het Boerderijmuseum aan de Bovenstraatweg 10A in Oldebroek. Kithara en het Urker Mannenduo treden afzonderlijk van elkaar op, maar ook gezamenlijk. Bovendien is er samenzang. De deuren van het museum zijn zaterdag 14 december open vanaf 19.00 uur. Het concert begint om 19.30 uur.

Gitaarensemble Kithara zingt onder andere bekende kerstliederen, nummers van hun laatst uitgebrachte Kerst-cd, die na afloop van het concert voor 10 euro te koop is in het Boerderijmuseum. De CD van Kithara is ook verkrijgbaar in christelijke muziekwinkels. De vier dames van Kithara (Batje Kanis, Nienke van Norel, Willemien Strijkert en Harriët Blaauw) zijn er in geslaagd om met hun harmonieuze zang en mooie gitaarspel een sfeervolle Kerst-cd te maken. De cd bevat een fijne mix van bekende authentieke en moderne liederen met een mooie afwisseling van Nederlandstalige, Engelstalige en instrumentale liederen.

Kithara is een veelgevraagd kwartet. Het viertal heeft verschillende keren meegewerkt aan het televisieprogramma Nederland Zingt van de EO. Meer info over Kithara is te vinden op www.kithara.nl
Het Urker Mannenduo wordt gevormd door Tim Evink en Teunis Nentjes. Tim Evink zegt dat hij en Teunis zes jaar geleden bij verschillende koren op Urk zongen. ”Ik wist dat Teunis heel hoog kon zingen en heb hem gevraagd of hij er wat voor voelde om samen met mij een CD vol te zingen. Teunis reageerde daar positief op. Vervolgens zijn we liedjes gaan schrijven. Met succes, want we hebben inmiddels onze derde CD ’Het levende water’ uitgebracht. Het repertoire van het duo bestaat voor de helft uit bestaande liedjes en voor de helft uit eigen nummers. Het Urker Mannenduo, dat in Urker klederdracht optreedt, wordt op piano begeleid door Marinus ten Napel. Batje Kanis zegt uit te kijken naar dit kerstconcert. ”Ik vind het heel leuk om samen te werken met dit Urker tweetal.”
De toegangsprijs voor dit bijzondere kerstconcert is acht euro, inclusief koffie en cake. Toegangskaarten zijn tijdens kantooruren telefonisch te bestellen via nummer 0525 – 63 1457. In verband met de beperkte ruimte is reserveren gewenst.