Eline verrast oma Lia bij Boerderijmuseum

Eline verraste oma Lia in het Boerderijmuseum

De 10-jarige Eline Roeleven uit Zoetermeer heeft zaterdag haar oma verrast in het Boerderijmuseum in Oldebroek. Vorig jaar heeft Eline tijdens de herfstvakantie een briefje in de wensboom bij het Boerderijmuseum gehangen met haar wens. Zaterdag werd de wens van Eline werkelijkheid.
Eline vertelt dat haar ouders, opa en oma, haar broer en zij vorig jaar de herfstvakantie doorgebracht hebben op Landal Landgoed ’t Loo. ”We zijn toen ook naar het Boerderijmuseum geweest en oma heeft een paar keer gezegd dat ze het daar zo leuk vond en dat ze zoveel herkende vanuit haar jeugd. Ook zei ze dat ze graag nog een keer naar het Boerderijmuseum wilde. Ik heb toen een briefje in de wensboom gehangen met mijn wens voor oma.”
Volgens Eline staan haar opa en oma altijd voor hen klaar en doen zij en haar broer nooit tevergeefs een beroep op hen. Ook bij het sporten van Eline en haar broer staan opa en/of oma vaak langs de kant. ”Ik heb de liefste opa en oma van de wereld en daarom vind ik het mooi dat ik dit nu terug kan doen,” zegt Eline.

Unaniem
De wens van Eline was één van de vele wensen uit de wensboom in het museum. Jan van Heerde van het Boerderijmuseum zegt dat er altijd heel veel wensen in de boom gehangen worden, maar dat lang niet alle wensen door het Boerderijmuseum vervuld kunnen worden. ”Nu ook weer was er een wens van een kind dat aangaf dat hij later graag opa wilde worden. Zo’n wens kunnen we natuurlijk niet vervullen. In onze commissie hebben we unaniem voor de wens van Eline gekozen.”

Blij verrast
Zaterdag is Eline, samen met haar moeder, opa en oma vanuit Zoetermeer naar het Boerderijmuseum gekomen om oma te verrassen. De familie is daar verwelkomd met koffie en gebak, een goed smakende boerenlunch en heeft een rondleiding door het museum gehad. Oma, de 72-jarige Lia van der Sluis, vond het geweldig en was blij verrast. ”Ik vind het echt mooi dat Eline dit voor ons doet. Daaruit leid ik af dat ze een goed karakter heeft. We zijn gek met elkaar.”