Herfstvakantie in het Boerderijmuseum

Gedurende de herfstvakantie zijn er van maandag 17 oktober t/m zaterdag 22 oktober gratis activiteiten voor kinderen in het Boerderijmuseum. Het activiteitenprogramma is tijdens de herfstvakantieweek mede mogelijk gemaakt door de Rabobank Noord-Veluwe en is bedoeld voor kinderen van 4 t/m 12 jaar.
Het programma is als volgt:

Maandag 17 oktober: Kippendag
Voor kinderen van 4 t/m 12 jaar staat er maandag 17 oktober een kippendag op het programma. De kinderen mogen dan zelf een ei bakken en een eierwarmer maken. Zoals altijd in het Boerderijmuseum kunnen de kinderen dagelijks ook een speurtocht maken, spelen en zich verkleden. Er zijn in de herfstvakantie tijdens de Rabo Museum Kidsweek dagelijks gratis activiteiten voor de kids van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur.

Dinsdag 18 oktober: Oud Hollandse spelletjesdag
De dinsdag van de Rabo Museum Kidsweek staat in het teken van Oud Hollandse spelletjes, zoals hinkelen, steltlopen, elastieken, touwdraaien, bliklopen en kaatsballen. Zoals altijd in het Boerderijmuseum kunnen de kinderen dagelijks ook een speurtocht maken, spelen en zich verkleden. Er zijn in de herfstvakantie tijdens de Rabo Museum Kidsweek elke dag gratis activiteiten voor de kids van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur.

Woensdag 19 oktober: Fruitdag
Tijdens de Rabo Museum Kidsweek in de herfstvakantie krijgen de kinderen van 4 t/m 12 jaar woensdag 19 oktober informatie over fruit en gaan ze appelmoes maken in het Boerderijmuseum. Ook mogen ze zelf etiketten voor de potjes maken. Zoals altijd in het Boerderijmuseum kunnen de kinderen dagelijks ook een speurtocht maken, spelen en zich verkleden. Er zijn in de herfstvakantie tijdens de Rabo Museum Kidsweek elke dag gratis activiteiten voor de kids van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur.

Donderdag 20 oktober: Bijendag
De donderdag van de Rabo Museum Kidsweek staat in het teken van bijen. De kinderen van 4 t/m 12 jaar krijgen die dag veel informatie over bijen en gaan zelf een bijenkorf maken in het Boerderijmuseum. Zoals altijd in het Boerderijmuseum kunnen de kinderen dagelijks ook een speurtocht maken, spelen en zich verkleden. Er zijn in de herfstvakantie tijdens de Rabo Museum Kidsweek elke dag gratis activiteiten voor de kids van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur.

Vrijdag 21 oktober: Vogeldag
De kinderen van 4 t/m 12 jaar krijgen vrijdag 21 oktober veel informatie over vogels en gaan zelf ook knutselen voor vogels in het Boerderijmuseum. Zoals altijd in het Boerderijmuseum kunnen de kinderen dagelijks ook een speurtocht maken, spelen en zich verkleden. Er zijn in de herfstvakantie tijdens de Rabo Museum Kidsweek elke dag gratis activiteiten voor de kids van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur.

Zaterdag 22 oktober: Gelderse Museumdag
Het Boerderijmuseum doet mee aan de Gelderse Museumdag. Dit wordt zaterdag 22 oktober gecombineerd met de Rabo Kidsweek. De zaterdag staat in het Boerderijmuseum in het teken van onder andere drones en modelvliegtuigjes, er is een tentoonstelling over vogels, een springkussen, kleedjesmarkt, een vluchtsimulator en nog veel meer. Zoals altijd in het Boerderijmuseum kunnen de kinderen dagelijks ook een speurtocht maken, spelen en zich verkleden. Er zijn in de herfstvakantie tijdens de Rabo Museum Kidsweek elke dag gratis activiteiten voor de kids van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur.