In verband met het vieren van ons 25-jarig jubileum is het museum op zaterdag 18 mei gesloten voor publiek. We zien u graag een andere keer!

Appels en peren in Boerderijmuseum

OLDEBROEK – Boerderijmuseum ’de Bovenstreek’ houdt in de herfstvakantie van zaterdag 12 t/m zaterdag 24 oktober voor kinderen t/m 12 jaar leuke activiteiten rond het thema appels en peren. Zaterdag 24 oktober zijn er ook activiteiten voor ouderen, waaronder wie bakt de lekkerste appel- of perentaart. Voor de kinderen (gratis toegang) is een begeleider verplicht.

De activiteiten van het Boerderijmuseum komen vanwege de corona-uitbraak in de plaats van de Rotary Kidsweek, die de laatste jaren zo succesvol is en heel veel kinderen naar de uit 1753 daterende monumentale boerderij trekt. De activiteiten rond het thema appels en peren worden gedurende de herfstvakantie van de afdeling noord (12 t/m 17 oktober) en midden + zuid (19 t/m 24 oktober) gehouden.

Op de deel van het Boerderijmuseum staan in die periode meerdere kisten met appels en peren van Fruittuin Verbeek. De kinderen kunnen dan raden in welke kist welk appel- of perenras zit. Voor de kleintjes zijn er kleurplaten over appels en peren, er is wat educatiefs over het thema voor de kinderen en tal van andere activiteiten over het onderwerp.

De Oldebroeker Museumdag, gepland op zaterdag 24 oktober, maakt vanwege corona ook plaats voor appel- en perenactiviteiten. Die dag staat de verkoop van appelmoes (pot 900 gram €3,00 en 450 gram voor €1,95), appelpannenkoeken (€2,50 p.st.), pannenkoeken (€2,00 p.st.), stoofpeertjes en appeltaarten van Bakkerij Jonker op het programma, zie ’bestellen’ op website www.boerderijmuseum.nl

Jong en oud kunnen zich van 12 t/m 24 oktober vermaken met appels en peren in het Boerderijmuseum

Wie bakt lekkerst?

Ook staat er zaterdag 24 oktober ’Wie bakt de lekkerste appel- of perentaart’ op het programma. De taarten dienen die dag vóór 10.00 uur ingeleverd te worden bij het Boerderijmuseum aan de Bovenstraatweg 10A in Oldebroek. Deelnemers dienen zich per mail (info@boerderijmuseum.nl) of telefonisch (0525 63 1457) op te geven vóór woensdag 21 oktober. Een deskundige jury (burgemeester Tanja Haseloop, Nicolet Hoorn, Henri Jonker en Jan van Ommen) bepaalt wie de waardebonnen van € 20,-, € 15,- en € 10,- van Bakkerij Jonker winnen.

Opgeven

Mede vanwege corona vraagt het bestuur van het Boerderijmuseum de kinderen en begeleiders om zich per mail (info@boerderijmuseum.nl) op te geven. De toegang voor de kinderen t/m 12 jaar is gedurende deze periode gratis. Begeleiders betalen de normale toegangsprijs: € 4,50 per persoon. Begeleiders kunnen zich ook opgeven via: www.boerderijmuseum.nl en vervolgens het kopje ’bestellen’ aanklikken.