In verband met het vieren van ons 25-jarig jubileum is het museum op zaterdag 18 mei gesloten voor publiek. We zien u graag een andere keer!

Arianne van Tongeren wint taartenbakwedstrijd

Arianne van Tongeren (Oldebroek) heeft de taartenbakwedstrijd van het Boerderijmuseum in haar woonplaats gewonnen. De jury, onder leiding van burgemeester Tanja Haseloop, lette bij de beoordeling van de negen taarten onder andere op de presentatie, aantrekkelijkheid, smaak en de textuur. Arianne van Tongeren scoorde het hoogste aantal punten met haar appeltaart. Rik Ouwerkerk (Duiven) eindigde als tweede met z’n taart en Mirjam Spronk (Oldebroek) als derde.

De taartenbakwedstrijd met appels en/of peren was min of meer de finale van de twee weken durende actieweken van het Boerderijmuseum over het thema appels en peren. Vanwege de corona-uitbraak kon het Boerderijmuseum in de herfstvakantie de geplande Rotary Kidsweek en de Oldebroeker Museumdag niet door laten gaan. In plaats daarvan de appel- en perendagen en de (appel)pannenkoekenactie.

Arianne van Tongeren bakte de winnende taart