Zaterdag 24 oktober Gelderse Museumdag in Boerderijmuseum

Gelderse Museumdag 2015Boerderijmuseum ‘De Bovenstreek’ aan de Bovenstraatweg 10A in Oldebroek doet zaterdag 24 oktober van 10.00 tot 16.00 uur met een gevarieerd en attractief programma mee aan de Gelderse Museumdag. Bezoekers kunnen die dag voor één euro het Boerderijmuseum bezoeken.

Het programma is veelbelovend. De bezoekers kunnen genieten van oldtimers, waaronder een aantal ‘oude Amerikanen’. Ook motoren uit grootmoederstijd worden geshowd en het programma vermeldt ook brommers kiek’n. Aan Kreidlers, Zündapps en andere geliefde merken uit de zestiger en zeventiger jaren is zaterdag geen gebrek bij het Boerderijmuseum.

Naast de historische auto’s, motoren en brommers is er ook een kofferbakverkoop en brocantemarkt bij het Boerderijmuseum.

• Kinderen

Voor de kinderen van 4 – 12 jaar wordt zaterdag 24 oktober de Rabo Museumkidsweek afgesloten. Er staan verschillende activiteiten voor de kinderen op het programma, zoals zelf een vogelhuisje of vogelkooi maken en met een zelfgemaakte voetbal met een leuk versierde bloempot er boven kunnen de kinderen de vogels de winter door helpen. Kinderen van 4-12 jaar die met een Rabopas van zichzelf of van (o)pa of (o)ma komen kunnen zaterdag gratis naar het Boerderijmuseum.

• Wensboom

Het hele seizoen heeft er een boom in het museum gestaan waarin geïnteresseerden een wens konden hangen. Er zijn in de loop van het seizoen verschillende wensen ingediend. Een deskundig panel heeft een aantal wensen geselecteerd en maakt zaterdag bekend wiens wensen vervuld gaan worden. De wensboom sluit mooi aan bij het thema van de Gelderse Museumdag: Tussen droom en daad.