In verband met het vieren van ons 25-jarig jubileum is het museum op zaterdag 18 mei gesloten voor publiek. We zien u graag een andere keer!

Dragon Welsh Pony Show op Oogstfeest

03 Dragon Welsh ponyshow IMG_5234Na de eerste twee shows in Rijssen is de Dragon Welsh ponyshow zaterdag 13 augustus voor de tiende keer op het Oogstfeest bij het Boerderijmuseum in Oldebroek. Met succes want het enthousiasme van de deelnemers is groot en het aantal deelnemers groeide van 100 naar ongeveer 150. “De combinatie van de fokveedag, het Oogstfeest en alle activiteiten er omheen geeft het gevoel van een kleine Royal Welsh. De grootse ponyshow in Wales,” zegt Frederike Snel-van Daalen, die de voorzittershamer van de Stichting The Welsh Dragon heeft overgenomen van Richard Dekkers.

De Dragon Welsh Pony Show is in Oldebroek uitgegroeid tot een gezellige dag voor het hele gezin en een internationaal bekende show onder de Welshponyfokkers. De sfeer is ontspannen en gemoedelijk en het is mooi om te zien hoe kinderen en liefhebbers uit verschillende landen hun beste beentje voorzetten om hun pony’s door deskundige juryleden uit Groot-Brittannië, het moederland van de Welsh pony, te laten keuren.

Bijzonder
De Welsh pony is een bijzonder sterk ponyras, dat zijn oorsprong kent in de bergen van Wales. Naast Groot-Brittannië is Nederland een sterke speler in de fokkerij van Welsh pony’s en weet wereldwijd steeds meer de aandacht te trekken. Fokkers uit onder andere Canada, Australië, Amerika en Rusland importeren steeds meer Nederlandse dieren.