In verband met het vieren van ons 25-jarig jubileum is het museum op zaterdag 18 mei gesloten voor publiek. We zien u graag een andere keer!

Boerderijmuseum vanaf 9 juni open || Mooi promofilmpje

De Museumvereniging meldt dat alle 1,3 miljoen houders van een Museumkaart waarvan het mailadres bij de Museumvereniging bekend is vrijdag 4 juni een mailtje toegestuurd krijgen met filmpjes over drie musea, waaronder het Boerderijmuseum. Hoofdrollen zijn er in dit filmpje voor Henk van ’t Hof en Albert van de Streek. Dit is mooie PR voor het Boerderijmuseum, dat vanaf woensdag 9 juni weer coronaproof open is voor het publiek. Tickets voor het Boerderijmuseum kunnen gereserveerd worden via de website www.boerderijmuseum.nl  De toegangsprijzen zijn € 4,50 voor personen vanaf 13 jaar en € 2,25 voor kinderen van 5 t/m 12 jaar. Museumkaarthouders kunnen op vertoon van hun kaart gratis naar binnen.

Naast een mooi beeld over het boerenleven van ruim een eeuw geleden krijgen de bezoekers van het Boerderijmuseum, gevestigd aan de Bovenstraatweg 10A in Oldebroek, ook een thema-expositie te zien over de bevrijding (75 jaar + 1), kinderwagens uit oma’s tijd en een expositie van Attie van den Berg die schilderijen laat zien met als thema ’Hollandse natuur en cultuur.’

De heerd, ook wel de pronkkamer genoemd, van het Boerderijmuseum. Foto: Ezra Böhm

Museumkaart

Met een Museumkaart kunnen bezoekers een heel jaar lang gratis naar binnen bij ruim 400 musea in Nederland. Ook het Boerderijmuseum doet hieraan mee. De kosten voor een jaarkaart zijn: volwassenen € 64,90; jongeren t/m 18 jaar € 32,45 en kinderen t/m 12 jaar € 32,45.
De Museumkaart is een persoonsgebonden kaart die een jaar lang onbeperkt toegang geeft tot circa 400 musea in heel Nederland. De Museumkaart is bij 150 musea verkrijgbaar en kan ook online worden aangeschaft.

Onderstaand filmpje krijgen de houders van een Museumkaart per mail toegestuurd.