Woensdag 26 juli: Kinderspeeldag Boerderijmuseum

De kinderen worden geholpen bij o.a. het pannenkoeken bakken. Foto: Janneke van Boven

In en rond Boerderijmuseum ’de Bovenstreek’ aan de Bovenstraatweg 10A in Oldebroek wordt woensdag 26 juli van 10.00 tot 16.00 uur een grote speeldag voor kinderen van vier tot twaalf jaar gehouden. De kosten zijn vijf euro voor de kinderen en anderhalve euro voor de begeleider.
Het programma belooft veel goeds voor de kids. Er is onder andere een springkussen, een spellencircuit en een knutselplein. De kinderen worden door de begeleider of iemand van het museum geholpen bij het appelmoes maken en bij het pannenkoeken bakken. Ook leren ze wat werkzaamheden van de boerin, zoals mattenkloppen.
De kinderen krijgen een stickerkaart. Zodra ze een activiteit voltooid hebben krijgen ze een sticker om op de kaart te plakken. Als deze vol is krijgen ze een kleine verrassing.