Show modelvliegtuigen en drones bij museum

gelderse-museumdag-2016-logoEén van de programmaonderdelen tijdens de zaterdag 22 oktober te houden Gelderse Museumdag in en rond het Boerderijmuseum aan de Bovenstraatweg 10A in Oldebroek is een demonstratie met modelvliegtuigjes en drones. Maar er is die dag veel meer te doen tussen 10.00 en 16.00 uur bij het museum. De toegangsprijs is één euro. Ook de expositie ’Daar komt de bruid’ met trouwkleding uit vervlogen tijden kan bekeken worden.
De initiatiefnemers verwachten dat vooral de demonstratie van de modelvliegtuigjes en drones veel geïnteresseerde kijkers zal trekken. De werkgroep is op het idee van de demonstratie gekomen omdat dit jaar het landelijke thema van de Gelderse Museumdag ”Verleg je grenzen” is. In dat kader past ook de tentoonstelling van de Vogelbescherming. Ook is er een kleedjesmarkt voor kinderen. Kinderen die deel willen nemen aan de kleedjesmarkt kunnen zich tijdens kantooruren opgeven bij het Boerderijmuseum, tel. 0525 63 1457. Dankzij de Rabobank Noord-Veluwe komt er een springkussen bij het museum.

Sterkste man
Het open kampioenschap om de titel ’Sterkste man van Oldebroek’ wordt zaterdagmiddag 22 oktober gehouden. Deelnemers die zich op willen geven voor dit onderdeel kunnen dat tijdens kantooruren bij het Boerderijmuseum doen. Dat geldt ook voor de deelnemers aan het touwtrekken. Ook scholen zijn benaderd om hier aan mee te doen.

Wensboom
Het hele seizoen heeft er een boom in het museum gestaan waarin geïnteresseerden een wens kunnen hangen. Er zijn in de loop van het seizoen verschillende wensen ingediend. Een deskundig panel selecteert de wensen en maakt zaterdag 22 oktober bekend wiens wensen vervuld gaan worden. De wensboom was in 2015 een succes. Een blind kind schilderde toen een koe.

Er is meer…
De Gelderse Museumdag valt samen met Roots in the Woods, dat donderdag 20, vrijdag 21 en zaterdag 22 oktober gehouden wordt op Landgoed ’t Loo. Donderdag 20 oktober is er een businessavond op het landgoed en zaterdag 23 oktober staat landgoed ’t Loo voornamelijk in het teken van Run-Bike-Run. Vrijdag 22 oktober is er onder andere een markt met streekproducten op Landgoed ’t Loo en zijn er verschillende activiteiten voor kinderen. Op en rond het Boerderijmuseum zijn vanaf maandag 17 oktober t/m zaterdag 22 oktober (herfstvakantie) ook tal van activiteiten voor kinderen in het kader van de Rabo Kidsweek. Vrijdag pendelt er speciaal voor de kinderen een huifkar tussen het landgoed en het Boerderijmuseum.