Sfeervol kerstconcert in Boerderijmuseum

Samen met harpiste Regina Ederveen geeft het Veluws Mannenensemble zaterdagavond 16 december onder leiding van Wim Magré een sfeervol kerstconcert in de Schutstal van het Boerderijmuseum aan de Bovenstraatweg 10A  in Oldebroek. Het ensemble wordt op piano begeleid door Wilbert Magré. De deuren van het Boerderijmuseum zijn zaterdag 16 december open vanaf 19.00 uur. Het concert begint om 19.30 uur.
Het in de regio populaire Veluws Mannenensemble, geleid door Wim Magré, komt met tussen de 15 en 20 ervaren zangers naar het Boerderijmuseum. Wim Magré kreeg zijn eerste muzieklessen aan de muziekschool in Elburg. Daarna studeerde hij orgel bij Willem Hendrik Zwart, organist van de Bovenkerk in Kampen. Verder bekwaamde hij zich aan het conservatorium te Zwolle, waar hij het hoofdvak orgel studeerde bij Dorthy de Rooy. Hij heeft in de loop der jaren veel orgel-cd’s vol gespeeld en is dirigent van verschillende koren op de Veluwe en van een kinderkoor op Urk. Samen met zijn zoon Wilbert op de vleugel verzorgt hij jaarlijks onder de naam ”Magré & Magré in concert” veel optredens in ons land.
Regina Ederveen is een gepassioneerd harpiste. Zij studeerde aan het Conservatorium van Utrecht voor harpsoliste. In Carnegie Hall te New York trad zij op met een internationaal orkest. Regina won de hoofdprijs bij het Orpheus Concours voor hedendaagse kamermuziek. Van Regina Ederveen zijn meerdere Cd’s verkrijgbaar, o.a. solo, of met fluit, orgel of piano. Regina bespeelt een Lyon & Healy harp uit 1911.
CD’s van de musici zijn op de concertavond te koop in het Boerderijmuseum. Regina Ederveen heeft een solo-cd en het Veluws Mannensemble heeft kort geleden samen met het Young Ladies Choir Rejoice uit Nunspeet een nieuwe cd gepresenteerd.
De toegangsprijs voor dit bijzondere concert is acht euro, inclusief koffie en cake. Toegangskaarten zijn tijdens kantooruren telefonisch te bestellen via nummer 0525 – 63 1457. Kaarten kunnen ook per email besteld worden: bovenstreek@hetnet.nl Vanwege de beperkte ruimte is reserveren gewenst.