In verband met het vieren van ons 25-jarig jubileum is het museum op zaterdag 18 mei gesloten voor publiek. We zien u graag een andere keer!

Ineke Vierhuis wint ’Heel Oldebroek bakt’

Heel Oldebroek bakt - jury aan het werkDe Sprokkelmarktcommissie van het Boerderijmuseum in Oldebroek kijkt tevreden terug op het nieuwe onderdeel ’Heel Oldebroek bakt’. De drie juryleden (mevrouw Eweg, Ron van  Pieterson van De Vliegende Indo en Chris) kregen zaterdagmorgen 25 februari elf taarten voorgeschoteld. De taarten zijn door de jury beoordeeld op smaak, uiterlijk en techniek. Ron van Pieterson roemde de kwaliteit van de taarten en vond het resultaat ’verrassend goed’.

Heel Oldebroek bakt - Ineke VierhuisIneke Vierhuis won met haar inzending, een hazelino taart met het logo van het Boerderijmuseum er op en de tekst ’Heel Oldebroek bakt’. Harmke de Groot had een taart gebakken met kersen er in. De taart van Harmke was goed voor de tweede prijs. De taart van Sarah Herforth, een appeltaart, werd door de jury op de derde plaats gezet.

’Heel Oldebroek bakt’ lijkt een blijvertje te worden op de jaarlijks Sprokkelmarkt bij het Boerderijmuseum in Oldebroek. Als dat zo is zal Ineke Vierhuis haar eerste prijs in 2018 op de laatste zaterdag van februari ’zeer waarschijnlijk’ verdedigen. De jongste editie van de Sprokkelmarkt werd geplaagd door regen en kou. Daardoor kwamen er minder bezoekers dan voorgaande jaren op het evenement af. De bezoekers die de regen en kou weerstonden waren enthousiast over de lekkere hapjes die ze voorgeschoteld kregen.